کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت کیسه صفرا GALL BLADDER در حجم 31 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
آناتومی
آنومالی
فیزیولوژی
فانکسیون
اسفنکتر اودی
Diagnostic study
Gall stone formation
Gall stone disease
Asymptomatic.
symptomatic gall stones
تشخیص
درمان
Management
تشخیص افتراقی سنگ صفراوی
Acute cholecystitis
تشخیص افتراقی
درمان
Choledocholithiasis
Retained & recurrent stone
Cholangitis
Acalculous cholecystitis
Tumors
Gall stone formation
عدم تعادل و تغلیظ مواد محلول صفرا (بیلیروبین ، نمک صفراوی ، فسفولیپید ، کلسترول)
انواع :
1-سنگهای کلسترولی 80%
2-سنگهای پیگمانی (قهوه ای-سیاه)20-15%
سنگهای کلسترولی :
مولتیپل رنگ سفید مایل به زرد،سبز تا مشکی ، اندازه های مختلف اغلب رادیولوسنت (> 10% اوپک هستند . )
فوق اشباع شدن کلسترول در صفرا و به هم خوردن مثلث غلظت کلسترول نمک صفراوی و فسفولیپید (لیسیتین) بیشترین علت می باشد .
کاهش ترشح فسفولیپید یا نمک صفراوی هم موثر است .
سنگهای پیگمانی :
رنگ تیره دارند (به علت کلسیم بیلیروبینات )
سنگ سیاه به علت فوق اشباح شدن به علت کلسیم بیلیروبینات و کربنات فسفات ، ثانویه به همولیز (سیکل سل ، اسفروسیتوز ، سیروز )
سنگ قهوه ای به علت عفونت ها (Ecoli ) (ترشح گلوکرونیداز ) قطر زیر cm 1 ، سنگ نرم قهوه ای مایل به زرد .
Cholangitis
عفونت باکتریایی ascending می باشد
علت : سنگ –تومور خوش خیم و بدخیم –stent –آناستوموز بیلیاری انتریک
ارگانیسم : Ecoli – کلبسیلا –استرپ فکالیس –باکتروئید
علائم : بیشتر خانم های مسن هستند
تریاد charcots 70% موارد
پنتاد reynold
ممکن است تب ، ایکتر جداگانه رخ دهد (بیماران stent ایکتر ندارند)
معاینه غیر قابل تشخیص از کوله سیستیت حاد می باشد .
تشخیص و درمان
لکوسیتوز هیپربیلروبینمی افزایش alph ، افزایش ALT , AST + علائم بالینی کمک کننده است .
سونوگرافی
ERC (definitive diagnostic test )
PTC : اگر ERC قابل انجام نباشد.
درمان اولیه : آنتی بیوتیک تزریقی احیاء آب و الکترولیت
در شرایط Stable دکمپریشن مجاری صفراوی
اقدام اورژانسی دکمپریشن :( 15% به درمان حمایتی جواب نمی دهد )- اگر نشد اقدام جراحی یا غیر جراحی آندوسکوپیک یا ترانس هپاتیک
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت اهمیت رویه های حسابداری و تئوری اثباتی حسابداری در حجم 74 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
شیوه ثبت و گزارش کردن برگ اختیار خرید سهام که شرکت برای مدیران و در برخی از موارد برای کارکنان صادرمی کند نخستین آنهاست و شرکت بدین وسیله به افراد حق میدهد طی یک دوره زمانی مشخص سهام را به قیمتی مشخص خریداری نمایند. ما اینها را برگ اختیار خرید سهام برای کارکنان می نامیم.
امکان دارد سازمانهای دولتی برای شرکتها انگیزه های اقتصادی ایجاد و آنها را تشویق کنند واحدهایی را در مناطق مورد نظر نهادهای دولتی دایر کنند و دامنه این کمک از اقلام اهدایی ، تا معافیت های مالیاتی کشیده می شود.از دیدگاه حسابداری ( ثبت و گزارش کردن رویداد مالی )برنامه های دولتی که در قالب اهدای سرمایه نباشد چندان پیچیده نیست.اگر شرکتی در قالب کاهش یافتن مالیات شهرداری ها ( در یک سال خاص )کمکی دریافت کند ،شرکت می تواند در آن سال مالیات شهرداری را کاهش دهد.اجرای این روش با دستور العمل انجمن حسابداران رسمی کانادا سازگار است ، زیرا آن می گوید : کمکهای دولت در مورد هزینه ها یا درآمدهای جاری را باید در محاسبه سود خالص همان دوره گنجاند.
همان گونه که گفتیم می توان از دیدگاه شکل کارآیی سه فرض را بیان نمود ، البته براساس این دیدگاه که قراردادهای مربوط به حقوق و پاداش مدیران و سیستمهای کنترل ( از جمله نظارتی را که هیئت مدیره بر شرکت و مدیریت می نماید ) باعث می شوند که توان فرصت طلبی های مدیر محدود شود و در او انگیزه ایجاد شود تا رویه ای از حسابداری را مورد استفاده قرار دهد که هزینه سرمایه شرکت و هزینه های مربوط به قراردادها به کمترین مقدار ممکن برسد.
در نتیجه نمی توان به راحتی مشخص کرد که آیا رویه ای را که شرکت برای حسابداری به کار می برد ناشی از فرصت طلبی مدیر یا کارایی است.
پاورپوینت تغییر رفتار
کار عملی اصلاح و تغییر رفتار
نمونه کار عملی تغییر رفتار
روشهای تغییر رفتار
نمونه برنامه تغییر رفتار
کار عملی روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان
کار عملی شیوه اصلاح و تغییر رفتار
نمونه کار عملی رفتار درمانی
تغییر رفتار و رفتار درمانی
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت تغییر رفتار در حجم 34 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
تاریخچه
ویژگیهایی که بر اساس آن رفتار تعریف می شود
تعریف تغییر رفتار
موارد استفاده از شیوههای تغییر رفتار
تغییر رفتاربه دو شیوه ی کلی انجام پذیر است:
تعریف رفتار مطلوب
شیوههای ایجاد و افزایش رفتارهای مطلوب
تقویت افتراقی
بنابراین تقویت افتراقی شامل ترکیبی از :
مثالی برای تقویت افتراقی
تعریف شکل دهی
مثال برای شکل دهی
شیوه های اموزش مهارتهای رفتاری
تعریف رفتار های نامطلوب
شیوه های کاهش رفتار های نامطلوب
مثالی برای تقویت افتراقی
مثالی برای استفاده از تنبیه(محروم کردن)
مثالی برای تنبیه (جریمه کردن)
مثالی برای تنبیه مثبت(اخرین تدبیردرمانی)
تنبیه بدنی ممنوع!
سایر شیوه های تغییر رفتار
منابع
تاریخچه
تعریف تغییر رفتار
تعریف رفتار های نامطلوب
پاورپوینت تغییر رفتار
کار عملی اصلاح و تغییر رفتار
نمونه کار عملی تغییر رفتار
روشهای تغییر رفتار
نمونه برنامه تغییر رفتار
کار عملی روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان
کار عملی شیوه اصلاح و تغییر رفتار
نمونه کار عملی رفتار درمانی
تغییر رفتار و رفتار درمانی
دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل جزوه درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی الگزاندر با فرمت pdf در 141 صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
پیش گفتار
فصل اول: مفهوم فرهنگ
مقدمه
بستر تاریخی تحول ایده فرهنگ
مفهوم انسان شناختی از فرهنگ
مفهوم جامعه شناختی از فرهنگ
١- گئورگ زیمل
ماکس وبر
امیل دورکیم
تالکوت پارستز
فصل دوم: پیشینه جامعه شناسی فرهنگی
پیدایش جامعه شناسی فرهنگی
- پارستز، گیرتز و جامعه شناسی فرهنگ
جامعه شناسی فرهنگی به عنوان یک گرایش و رهیافت جدید
جفری الگزاندر و نهادینه شدن جامعه شناسی فرهنگی
فرهنگ به عنوان ساخت
فرهنگ به عنوان اجرا
فصل سوم: مبانی نظری جامعه شناسی فرهنگی
نقش پارستز در جامعه شناسی فرهنگی
رابرٹ بلا و فهم دور کمی از فرهنگ
مرحله اول جامعه شناسی فرهنگی رابرت بلا: خاستگاه های دین مدنی در آمریکا
مرحله دوم جامعه شناسی فرهنگی رابرت بلا:میثاق شکسته و جامعه شناسی انتقادی
11- امیل دور گیم و جامعه شناسی دینی
کلیفورد گیرتز و معنا
مسئله روش: معنی کاوی یا تأویل ساختاری
مسئله نظریه:واقعیت فرهنگی و منافع یاعلائق ساختاری
فصل چهارم:جامعه شناسی فرهنگی جفری الگزاندر
معانی زندگی اجتماعی
برنامه قوی در جامعه شناسی فرهنگی:مبانی یک تأویل ساختاری
مفاهیم بنیانی نظریه قوی
کاربست تجربی «برنامه قوی» در جامعه شناسی فرهنگی.
نخستین صورت سازه فرهنگی «غرب» و «تجدد» در ایران معاصر
پارادایم های درونی برنامه قوی
مقدمه برای درک صحیح از فرهنگ و جامعه شناسی فرهنگی لازم است تا با ارجاع به انواع تعاریف و صورت بندی های متفاوت از فرهنگ، به برداشت مناسبی از آن دست یافت. هر چند کثرت معانی و تعدد برداشت ها، سبب شده است تا دامنه وسیعی از تعاریف از فرهنگ در دسترس باشد، با این حال می توان با اتخاذ رویکردی مناسب به برداشت و صورت بندی مشخص و متمایزی از آن - یعنی جامعه شناختی فرهنگی - نزدیک تر شد.
ریموند ویلیامز، که بقول تری ایگلتون، از برجسته ترین نظریه پردازان فرهنگ در بریتانیای پس از جنگ» به حساب می آید (ایگلتون، ۱۳۸۶: ۷۱)، نوشته است که فرهنگ «یکی از دو یا سه واژه بسیار پیچیده در زبان انگلیسی» است (ویلیامز، ۱۹۷۶: ۷۶ نقل از میلنر و براویت، ۱۳۸۵: ۹)
کاربران گرامی ، این فایل حاوی مطالعه چگونگی برخورد و مواجهه با اختلال بیش فعالی دانش آموزان در ساعت ورزش می باشد که با فرمت ورد - قابل ویرایش در 6 صفحه تهیه و تدوین گردیده است.
از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصیلی و ورود به کلاس یکی از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله بیش فعالی ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد او مشاهده می نمودم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر همکلاسی هایش در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموز و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم....
چکیده
مقدمه
اختلال بیش فعالی کودکان
پیشنهادات لازم برای اجرای طرح عبارتنداز
منابع
دانشجویان و کاربران گرامی، در این پست فلش کارت پیشگیری از جرم حسین نجفی ابرند آبادی نوشته کریستین لازرژ مناسب برای دانشجویان پیام نور و سایر دانشگاه های مرتبط با این منبع درسی با فرمت پی دی اف در 15 صفحه بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور آماده دانلود شده است در صورت نیاز می توانید این فایل را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.
درس پیشگیری از جرم یکی از دروسی است که دانشجویان رشته حقوق باید آن را پاس کنند و یکی از این منابع در این زمینه کتاب درآمدی بر سیاست جنایی نوشته کریستین لازرژ میباشد که توسط حسین نجفی ابرند آبادی ترجمه شده است و منبع این درس برای بسیاری از دانشگاه ها مثل دانشگاه پیام نور میباشد که در این وبسایت، فلش کارت و نمونه سوالات این درس را در اختیار دانشجویان قرار داده ایم.
سوالات نیمسال اول ۹۸-۹۷ با جواب
سوالات تابستان ۹۷ با جواب
سوالات نیمسال اول ۹۷-۹۶ با جواب
نمونه سوالات تابستان ۹۶ با جواب
از نظر فوئر باخ پیشگیری از جرم چگونه محقق می شود؟
۱-صرفا با سرکوبی و اجرای مجازات (پیشگیری کیفری) ۲-انجام اقدامات تامینی و تربیتی
۳-صرفا عدم اجرای مجازات ۴-عدم اجرای مجازات و معالجه مجرم در مراکز درمانی
کتاب رساله علم اداره و قوانین زندان ها از کیست؟
۱-دکارت ۲-کوش ۳-اسپینوزا ۴-هگل
کدام مکتب کیفر را در حد رنج و عذاب برای محکوم و در پاسخ به صدمه ای که او به نظم عمومی و در پاسخ به اذیت و ازاری که او به فردی از افراد جامعه وارد کرده است مورد ملاحظه قرار می دهد؟
۱-مکتب عدالت ۲-مکتب کلاسیک ۳-مکتب نئو کلاسیک ۴-مکتب تحققی
کدام یک از مکاتب ذیل منکر آزادی اراده و قبل از هر چیز جبر گراست؟
۱-مکتب تحققی ۲-مکتب دفاع اجتماعی نوین ۳-مکتب کلاسیک ۴-مکتب نئو کلاسیک
کدام یک از مدل های سیاست جنایی در شکل دولت ناظم (دولت دادگر) یا در شکل دولت شافی اصولا بزه و انحراف را در یک مفهوم ادغام می کند؟
۱-مدل دولت اقتدار گرای فراگیر ۲-مدل های جامعوی سیاست جنایی
۳-مدل سیاست جنایی جامعه مرتبط با دولت ۴-مدل سیاست جنایی جامعه غیر مرتبط با دولت
پیشگیری از جرم حسین نجفی ابرند ابادی
نجفی ابرندآبادی
تقریرات جامعه شناسی جنایی
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پروژه بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت (مطالعه موردی : شرکت های صنعتی استان گلستان ) با فرمت word (ورد -قابل ویرایش) در 152 صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
چکیده
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت های صنعتی استان گلستان است. مسئولیت اجتماعی شرکت ها، از طریق پرسشنامه ای که حاوی 43 سئوال در زمینه مسئولیت اجتماعی کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، جامعه، محیط زیست و تامین کنندگان می باشد، اندازه گیری شد. از اطلاعات 18 شرکت صنعتی در سال 1393 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز روش رگرسیون سلسله مراتبی به کار گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به 6 سهامدار با عملکرد مالی و غیرمالی شرکت ها رابطه معنی داری وجود دارد. این پژوهش به مدیران کمک خواهد کرد تا سیاست های موثر مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت ها که برای دستیابی به عملکرد مالی بهتر آن ها در بلند مدت لازم است را توسعه دهند. همچنین بینشی را برای شرکت ها در زمینه نقش مسئولیت اجتماعی در کسب منافع آتی فراهم می نماید.
کلید واژه: مسئولیت اجتماعی کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، جامعه، محیط زیست و تامین کنندگان، عملکرد مالی و غیر مالی
امروزه بسیاری از صاحب نظران معتقدند که به دلایلی همچون خصوصی سازی و انتقال قدرت اقتصادی از دولت ها به سازمان ها و در نتیجه، کوچک شدن دولت ها، برای حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی، دولت ها دارای منابع و قدرت لازم نیستند و سازمان ها باید دولت ها را در این زمینه یاری نماید. اگر چه در سال های اخیر، در سطح جهان، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ی مسئولیت اجتماعی شرکت ها صورت گرفته و مدیران و سازمان ها توجه زیادی به این مفهوم می کنند، اما مدیران و سازمان های ایرانی با این مفهوم تا حدودی بیگانه اند. شاید یکی از دلایل این فقدان پیشرفت در ایران، اقتصاد دولتی باشد، اما می توان گفت که نوع نگرش و بینش مدیران ارشد سازمان ها به این مقوله نیز در آن بی تاثیر نبوده است...
بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی و غیر مالی شرکت
مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی
مسئولیت اجتماعی عملکرد مالی مروری بر
گزارشگری مسئولیت اجتماعی عملکرد مالی و مالکیت نهادی
مسئولیت اجتماعی و ارزش شرکت
مسئولیت اجتماعی مقاله
مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها
مسئولیت اجتماعی pdf
کاربرد مسئولیت پذیری اجتماعی
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه کارگاه مقیاس های هوشی وکسلر کودکان نسخه چهارم با فرمت PDF در 55 صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
تاریخچه آزمون های وکسلر
تیم تدوین گر
ویژگیهای آزمون وکسلر۴ تکمیلی
صلاحیت حرفه ای آزمون گران
نیمرخ ها
روایی تشخیصی با وکسلر 4
مقیاس های ازمون
مقیاس استدلال ادراکی
مقیاس حافظه فعال
مقیاس سرعت پردازش
تراز وکسلر
طراحی با مکعب ها
شباهتها
مفاهیم تصویر
رمزگذاری
وازگان
استدلال ماتریکس
فهمیدن
نمادیابی
تکمیل تصویر
حذف کردن
اطلاعات
محاسبات
استدلال کلمه
نکات مهم در مقیاس های 4 گانه
تفسیر بالینی نمرات پایین در مقیاس های 4گانه وکسلر
تفسیر نیمرخ تر از آزمونها
فرایندهای رولنشناختی بنیادین خرده آزمون های مقیاس های هوشی وکسلر 4
تمرینات مربوط به خرده آزمون های وکسلر 4 تکمیلی
علایم شناسایی دانش آموز ADHD
علایم شناسایی دانش آموزان تیزهوش
علایم شناسایی کودکان اوتیسم
نسخه چهارم مقیاس و کلسر توسط ادیت کا پلان به عنوان یکی از جامع ترین و کامل ترین ابزارهای سنجش استثنائی بالینی در سازه هوش مطرح است.
از دیدگاه کاپلان، اجرا و نمره گذاری خرده آزمونها اقدامی سهل و آسان است اما تفسیر نمرات تراز و مقایسه پراکنش نیمرخ هوشبهر ها خردمندی بالینی بالایی می خواهد تا بتوانیم به اطلاعات غنی بالینی در زمینه تشخیص، شناسایی و مداخلات آموزشی بپردازیم.
سنجش شناختی فرایند - محور(جزئیات بیان می شوند در اینجا باید الگوهای نادرست پاسخدهی را در بیاوریم و به فرایند برسیم. زمان واکنش و کیفیت دانش به پاسخهای درست را هم می بینیم.
- تحلیل های روانسنجی گسترده
- صحت داده های هنجاری : افراد عادی را شامل میشود که در سه ماه اخیر تست نشده باشند دربیمارستان بستری نشده باشند جابجایی منزل نداشته باشند - آسیب بینایی شنوایی حسی و حرکتی چند معلولیتی-مغزی- روانی نداشته باشند.
-ابزار جامع بالینی : فرایندهای روانشناختی یعنی همان توجه و تمرکز را می سنجد.
- روانشناسی عصب نگر تحولی شناختی
-سهولت استفاده کنندگان
....
مقیاس هوشی وکسلر کودکان نسخه چهارم
آزمون هوش وکسلر کودکان آنلاین
آزمون وکسلر چیست
دانلود نرم افزار تست هوش وکسلر کودکان
آزمون کلامی وکسلر
دانلود رایگان آزمون هوش وکسلر پیش دبستانی
آزمون هوش تکمیل تصاویر
پرسشنامه آزمون وکسلر
آموزش تست وکسلر کودکان
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان (تفسیر آزمون وکسلر بزرگسالان)با فرمت word (ورد -قابل ویرایش) در 9 صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
معرفی آزمودنی
معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان
تعریف هوش
سطوح تفسیریWAIS-R
سطح 2
الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی
ب) نمره های عامل
ج) گروه بندی های اضافی
نیمرخ ACID:
گروه بندی های هورن:
سطح 3: تفسیر پراکندگی خردهآزمونها
سطح 4: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها
الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی
Verbal IQ= 122
Performance IQ= 103
بین هوشبهر کلامی و عملی 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) که این اختلاف در سطح 0.01 معنادار می باشد.این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی- اقتصادی بالا می باشد که این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر کلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.
نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می کنیم.
Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44
Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121
Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40
Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112
Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44
Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4
2. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می کنیم.
= (121+112+94.4) /3 = 109.13
3. تفاوت نمره های استاندارد هر یک از عامل ها را از این میانگین محاسبه می کنیم.
Xve– = 121 –109.13 =11.87
Xpe– = 112– 109.13 = 2.87
Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73
معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می کنیم.
همان گونه که مشاهده می شود، عامل اول یعنی درک و فهم کلامی تقریباً11.87نمره با میانگین اختلاف دارد که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد(تفاوت 7 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی که این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های کلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی – اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه که این تفاوت در مورد هوشبهر کلامی و عملی نیز صادق بود.
در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراکی تفاوت تقریباً 2.87 نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراکی 2.87 نمره از میانگین کمتر است) که این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است).
در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواسپرتی اختلاف تقریباً 14 نمره ای وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.
نمونه تست هوش وکسلر بزرگسالان
دانلود تست هوش وکسلر بزرگسالان pdf
اجرای تست وکسلر بزرگسالان
تست هوش وکسلر بزرگسالان رایگان
نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر
دانلود تست هوش وکسلر کودکان pdf
نمونه تفسیر تست وکسلر
دانلود رایگان نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر
نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر رایگان